Opolski Teatr Tańca Współczesnego powstał z inicjatywy wielu osób. Ma na celu zjednoczyć twórcze działania choreografów oraz tancerzy. Założycielem jest Elżbieta Podejko – Duda oraz Artur Bieńkowki. 

Tworząc swój repertuar Opolski Teatr Tańca Współczesnego dba o jego różnorodność, uzyskując ją nie tylko dzięki podejmowaniu zróżnicowanej tematyki, ale również drogą poszukiwania nowych doznań. Stara się, aby taniec wpłynął na naturalny ruch tancerza. Uczestnicy mogą również zaangażować się w rozwój grupy przez własne działania twórcze, próbę przygotowania swoich etiud co pozwala im na sprawdzenie własnych umiejętności oraz podniesienie poziomu technicznego całej grupy. 
TANCERZE:

ELŻBIETA PODEJKO - DUDA
choreograf, pedagog, tancerka, sędzia tańca, absolwentka Uniwersytetu Opolskiego wydziału pedagogicznego oraz podyplomowych Studiów Zarządzania Kulturą. Skończyła pierwszy w Polsce kurs kwalifikacyjny tańca współczesnego w Centrum Tańca i Sztuki w Krakowie oraz Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury wydział taneczny. Przez 6 lat uprawiała akrobatykę sportową. Pobierała lekcje u m.in. Jacka Łumińskiego, Witolda Jurewicza, Katarzyny Migały oraz światowych sław takich jak: Ben Bergmans (Holandia), Sebastian Prantl (Austria), Avi Kaiser (USA), Melissa Monterom (USA), Ugi Ivgy (Izraela), Krisie Kellog (USA), Philippe Sire(Szwajcaria), Eric Whitmyre z(USA), Louise Kliixbull (Dania), Mirali Sharon (Izrael), Assane Konte (Senegal), Eero Hämeenniemi (Finlandia), Alassone Wat (USA) oraz wielu innych. Brała udział w Polsko-Austriackim projekcie tanecznym przygotowanym przez Sebastiana Prantla. Jest kierownikiem i choreografem zespołu Tańca Nowoczesnego ADENA. Grupy z którymi pracuje wielokrotnie stawały na podium. Ze swoimi tancerzami reprezentowała Polskę na scenie w Niemczech, Węgrzech, Danii, Norwegii, USA, Kanadzie, Serbii. Od 1998 do 2001 była wykładowcą na wydziale tańca w Policealnym Studium Kulturalno-Oświatowym. Szkoleniowiec Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego woj. opolskiego. Uzyskała międzynarodowy dyplom managera fitness. Prowadzi szkolenia i warsztaty z technik tańca i fitness w Polsce i zagranicą. Od 1992 roku uczestniczyła w warsztatach tanecznych organizowanych przez Śląski Teatr Tańca w Bytomiu oraz Polski Teatr Tańca w Poznaniu. Jest organizatorem Ogólnopolskiego Festiwalu Tańca EXPRESSION i założycielem Centrum Rekreacji Ruchowej i Szkolenia Artystycznego RAMADA. Z pod jej ręki wyszło wielu trenerów tańca w Polsce. Przygotowywała choreografię do autorskiego programu fitness wydanego na płycie DVD - Fitbox Iwony Guzowskiej (Mistrzyni Świata w boksie zawodowym kobiet) oraz choreografię do musicalu „ Wybór", " Romeo I Julia" oraz wyreżyserowała i opracowła choreografie do musicalu " PIotruś Pan i " Kraina Ozz". Współpracuje z opolskim tetrem Eko Studio Andrzeja Czernika. Specjalizuje się w technikach jazz dance oraz technikach tańca współczesnego. Uczestniczyła w warsztatach szkoleniowych i master class w Broadway Dance Center w Nowym Jorku ( USA) oraz w warsztatach w Roterdamie ( Holandia).
ARTUR BIEŃKOWSKI
Doświadczenie taneczne zdobywał podczas wielu warsztatów tanecznych w Polsce i za granicą m.in. w Argentynie, gdzie uczestniczył w warsztatach tanga prowadzonych przez Victora Danelunca oraz w Paryżu, gdzie uczęszczał do Centre Des Arts Vivants. W sezonie 2008/2009 aktor Teatru Muzycznego w Gdyni. W sezonie 2009/2010 związany z Teatrem Powszechnym w Radomiu (musical "Carmen Latina", reż. Tomasz Dutkiewicz) oraz z Teatrem Syrena w Warszawie (produkcje grupy Art Project Ballet). Autor performanców prezentowanych podczas wielu festiwali muzycznych w Polsce. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego oraz warsztatów techniki GaGa, prowadzonych przez Yoshifumi Inao z Batsheva Dance Company. Wielbiciel sztuki performancu.
W sezonie 2010/2011 rozpoczął pracę w Polskim Teatrze Tańca. Występuje m.in. w spektaklach "Minus 2" (chor. Ohad Naharin), "Walk@ karnawału postem", "Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach", "FootBall@...", "XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek II, lata 1977-80: Krzesany i inne tańce", "Szkoda, że Cię tu nie ma" (chor. Ewa Wycichowska), "Lato Red-Sun" (chor. Thierry Verger), "The Unknown-Niewiadoma", "Hello, Stranger!" (chor. Paweł Malicki), "Public Space" (chor. Karol Miękina) oraz "Czterdzieści" (chor. Jo Strømgren). Interesuje się polską sztuką współczesną oraz czeską literaturą i filmem.
Kreator stron internetowych - strona bez programowania